chapter seventeen- always bestfriends, okay?

"Varför Caitlin? varför nu? varför du?" sa jag lika lågt som en viskning. "Snälla, lämna oss inte Caitlin. Snälla" sa jag och höll hårdare om hennes hand, men inte för hårt Jag tog upp hennes hand och pussade den lätt. och en tår föll på hennes hand. Hon rörde sig lite där i sängen. Hon såg blek och trött ut. Hon hade magrat ur väldigt mycket sen jag såg henne sist. Jag tänkte till på alla minnen tillsammans med henne när vi var mindre, Caitlin och Christian var mina första vänner här i Atlanta. Vi har alltid hittat på massa saker tillsammans, hon var ett år yngre, men hon var alltid den som var mest vuxen och smartast. Hon öppnade sakta ögonen. "Justin..." sa hon hest i en viskning. "Du är här." fortsatte hon och log. "Ja, jag är här, och jag kommer aldrig att lämna dig. Aldrig"
___________________________________________________________________________________________
 
Jag och Caitlin satt och pratade om allt mellan himmel och jord ett bra tag. "Det är någon jag vill att du ska träffa innan du..." längre kom jag inte "Försvinner" Caitlin avslutade min mening med en hes viskning. Jag bara nickade kort och snabbt, då jag inte ville tänka på det. "Vem är hon? Jag ser på dig att det är något. Berätta, bästavänner remeber?" sa hon och log. "Hon heter Alexa och är boxare och tävlar nu VM. Men tro mig, då du ser henne så ser hon inte ut som en boxare! Jag och hon var tillsammans ett tag förut. Men jag sabbade allt. Fast jag tror att vi börjar bli okej igen.""Har du en bild på henne? Jag vill se" sa hon och log. Jag nickade och tog upp telefonen och bläddrade bland bilderna tills jag såg den perfekta bilden på henne. 
 
 
"Ja, hon var söt. Förstår att du föll för henne! Och du hade rätt, hon ser verkligen inte ut som en boxare." sa Caitlin och skrattade då hon sa det sista. "Ja, hon är underbar." sa jag och log. "Påtal om Alexa, så lovade jag att ringa henne och mamma, är det okej om jag går ut en stund?" hon nickde och log till svar. Att inte få se det där leendet nå mer skulle vara tufft. Jag tappade en tår. Eller som man brukar säga- mitt öga kissade lite. "Hey, Justin snälla gråt inte. Du är den ända jag har kunnat haft en normal konversation med utan att prata om den fucking cancern. Snälla, jag vet att det är jobbigt. Men jag orkar snart inte mer""Jag måste gå nu. Jag älskar dig sis""Älskar dig också min kära broder" jag släppte hennes hand och gick ut. Innan jag öppnade dörrarna så tänkte jag torka bort tårarna, men kom sen på att det är okej att vara ledsen. Så jag gick ut med tårarna längs min kind. När jag kom ut kollade alla upp. "Kan man gå in nu?" sa Christian som såg ganska nyvaken ut. Jag nickade till svar "Jag ska bara gå och ringa mamma. Kommer snart tillbaka" de mumlade något i stil med okej och gick sedan in till Caitlin medans jag gick in i hissen och åkte ner. När jag kom ner så var jag på väg att gå ut när jag såg någon jag kände igen. Mamma? Hon fick syn på mig och det var verkligen mamma, hon hade gråtit. Varför hade hon inte kommit upp för? Visste hon inte vart Caitlin var? Mamma reste sig upp från stolen och gick väldigt fort, eller sprang var ett bättre ord mot mig. Jag kastade mig i hennes famn "Mamma" mumlade jag bara "Gubben jag är här nu, jag är här" sa hon med den rösten som bara mamma kan. Vi bara stod där och höll om varandra ett tag. "Varför satt du här nere?" frågade jag mamma sen när jag lugnat mig lite. "Visste inte vilket rum eller vilken våning hon var på. Men nu kan du ju säga det?""Jag kan följa med dig upp och visa, sen går jag ner och ringer Alexa." mamma nickade till svar, jag behövde inte ringa henne då hon redan var här. Vi hoppade in i hissen och jag klickade på trean. Mamma stog med armen om mig hela tiden. Nog mest för att visa att hon var här. Vi gick av hissen och fram till Caitlins rum. "Här är det, ska jag följa med dig in?" sa jag. Mamma nickade lite svagt och jag öppnade dörren. Mamma gick in brevid mig och de kollade mot mig "Pattie!" Caitlin sken upp i ett leende när hon såg mammal. "Caitlin raring" sa mamma och gick om mig och ställde sig brevid Caitlin och försökte krama om henne. Sedan gick hon och kramade föreldrarna och tillsist kramade hon Chis. "Snart tillbaka" sa jag och gick ut. Jag var kvar på tredje våningen men gick ut på en balkong som fanns nära hennes rum. Jag satte mig på en stol och tog upp telefonen, gick in på kontakter och klickade på Alexa och ringde. Efter några signaler svarade hon "Hej Justin""Hej""Hur är det med dig?""Jag.. jag har inte fått in det än, att min bästa vän ligger med nålar och slangar överallt, det är inte lätt""Nej det är det inte, men jag har vart med om samma sak. Fast för mig var det min pappa som låg där, det jobbigaste var att veta att jag inte kunde göra något. Bara sitta och vänta. Det är jobbigt. Jag vet. Men tillsammans klarar vi detta?" hon fanns alltid där. Jag visste inte varför jag kunde vara elak mot en sån underbar person? "Tack Alexa, jag vet inte vad jag skulle göra om du inte hjälpte mig genom detta. Du är verkligen bäst.""Såklart jag hjälper dig. Vad annars har man vänner till? jag vet att man behöver vänner under just den här perioden. Men du, kan du prata ett tag till?""Ja jag kan prata ett tag till. Sen måste jag gå in till Caitlin igen. Hurså?""Chaz och Ryan vill prata. Ring mig i morgon, kram!" sa hon och man hörde hur hon gav telefonen till någon och hur den eller dom gick iväg. "Hey" det var nu Chaz som pratade med mig. "Chaz.." sa jag med tårarna i halsen. "Hur är det med henne? När Alexa har vunnit VM så kommer hon jag och Ryan. Vi har redan pratat om det. Men vi kommer bara i två dagar, det är okej va? vi har skola och så. ""Att ni ens vill komma. gör mig gladare. Klart det räcker! Men bli inte rädda, hon har magrat ur en hel del sen sist ni träffades. Tro mig""Höru, du har visat att du vet att du gjorde fel mot Alexa. Bröder bråkar, och det kallas syskonkärlek, eller hur?""Ja, syskonkärlek." sa jag och snyftade och torkade bort tårarna. "Hey, gråt inte. Vi kommer alltid vara bästa vänner okej?" det var nu Ryan som pratade. Jag var mer än tacksam att de ville prata med mig och kalla mig för deras bästa vän igen. "Ja, alltid bästa vänner. Jag saknar er, jag saknar Alexa, jag saknar  allt som det var förut.""vi saknar dig också." vi pratade ett litet tag till sedan la vi på. Jag gick in till Caitlin igen som nu sov, lika som hennes bror gjorde. "nå?" sa mamma och kollade på mig. "Jag snackade med Alexa, sen Chaz och Ryan. De ville träffa Caitlin.""Dom får komma om dom vill." sa Caitlins mamma "Jag vet. Caitlin ville träffa Alexa också. De skulle komma efter att Alexa hade tävlat klart VM""Jaha, vart är dom då? vad tävlar hon i för nått? Hon måste vara väldigt duktig som är med i VM""Enligt mig är hon bäst. Hon är i Japan och tävlar Boxning- men det ser verkligen inte ut som en boxare då man ser henne!""Har du bild? vi vill ju se!" jag tog upp telefonen och visade bilden som jag visat för Caitlin. De tyckte precis som Caitlin gjorde. 
 
Efter ett tag så hade hon vaknat upp och vi beställde mat. Mamma och Caitlins mamma åkte och hämtade maten, men jag tykte synd om Caitlin då hon bara fick äta maten från sjukhuset nu. Sen om två eller tre månader kunde hon beställa mat. Så vi bestämmde at vi skulle äta det då med.  Vi hade det verkligen trevligt ett tag tills en läkare kom in. "Jag behöver tyvärr avbryta eran trevliga stund och låna Caitlin, vi ska göra en undersökning på henne, och det kommer ta ca två till tre timmar." sa hon och log. Med undersöka menar hon alltså att hon ska kolla på cancern i ungefär tre timmar. Caitlins mamma och pappa började gråta. Sen insåg även Chris vad hon menade. Jag satt tyst och lät tårarna falla, Chris kom och satte sig brevid mig och grät och grät och grät. Tänk hur jobbigt det kommer bli sen på hennes begravning då. Bara tanken fick mig att gråta mera, det kunde jag inte tänka på nu. Jag skulle uppskatta tiden tillsammans med Caitlin nu.
 
ALEXAS PERSPEKTIV
 
Att få prata med Justin och han grät så mycket, det gjorde riktigt jävla ont. Efter att jag hade pratat med Justin gick jag ut och satte mig på balkongen. Efter ett tag kom Sophie och Lucia ut. "Hur är det med dig gumman?" sa Lucia lågt och satte sig brevid mig och Sophie på andra sidan. "Sådär. att inte kunna hjälpa Justin mår jag bara dåligt av..""vi förstår dig Alexa.. och du har ingen tävlning förens om två dagar. Så i morgon så har vi och killarna bokat en hel dag på ett spa! Vi har pratat med din mamma och Steve och Peter, det är okej för dom. Så du kan vila upp dig. Du behöver de, det är snart final vet du. Det har redan gått en vecka. Och de har satt finalen på tisdag! Nu är det torsdag. Så först semifinalen på tisdag sen om du vinner den så kör du final då också. Så du har träning söndag och måndag!" sa Sophie. "Men jag har ju ledigt tills nästa fredag ju?""Antar att du får åka till Justin på tisdag kväll." sa Lucia och log. "Vad skulle jag göra utan er?""Jag har ingen aning, du skulle nog inte göra så mycket" sa Lucia och skrattade. Efter ett tag kom killarna ut och gav mig min mobil. Det fanns bara fyra stolar ute, och vi var fem. Så Luc ställde sig upp så Chaz fick sitta ner. Men han drog genast ner henne i hans knä. "Så, vilket spa ska vi till i morgon?" frågade jag nyfiket. "Det var ett lyxspa, fem stjärnor tror jag att det var va?" sa Soph och log. "Ni är verkligen bäst" sa jag och kollade mot mina vänner och log. "Ja vi vet. Men vi är bäst bara för att du är så jävla grym, så måste du ju få koppla av lite. Så därför måste ju vi vara bäst mot dig" sa nu Ryan och log. "Kan vi inte gå ut och äta ikväll? snälla?" sa Lucia och log. "Visst, killar går ni och frågar fall mamma och de andra ska med?" de nickade och gick. När de hade gått så kollade både jag och Soph mot Luc "LUCIA!!!!!!! varför har du inte sagt nått?"  sa vi i kör. "Vi har inget, bara kompisar" svarade hon och tittade bort. "Öj bruden, tro inte att du kan ljuga för oss, det lyser om hela dig och han lyser minst lika mycket. Asså ni är sååå söta! Är det därför du viille gå ut och äta? så du kan klä upp dig?" sa Soph och vi började skratta lite. "Okej då. Ja, jag gillar honom! så, nöjda nu? " sa hon irriterat och reste sig upp för att gå men hon hann inte långt förens jag drog ner henne i mitt knä "Ni är så sjukt söta och vi ska göra allt vi kan" sa jag och pussade henne på kinden och hon la sig ner tillslut i mitt knä. "Jag vet bara inte vad  jag ska göra. Tänk om han inte gillar mig då?""Skojar du med mig? Han är ju dö kär i dig Lucia!" mer hann vi inte säga innan vi hörde killarna igen och Lucica skyndade sig att sätta sig i hennes stol igen. "Vi ska träffas om en och en halv timme i lobbyn. Steve visste ett super fint ställe, så vi skulle försöka klä upp oss lite." sa Chaz och kom ut på balkongen med Ryan. Jag och Sohpie kollade först på varandra sen på Luc och log och blinkade med ena ögat. Hon kollade på oss med sluta-innan-jag-stryper-er-så-håll-bara-käften blicken. Så vi började skratta ännu mer. Killarna kollade konstigt på oss och Lucia kollade bort. "Aye, bruttan akta på dig du tog min plats." sa Chaz och log mot Lucia. De hade verkligen något på gång. Lucia reste sig upp och satte sig sedan i hans knä och lutade huvudet mot hans axel. "Ska vi börja göra oss iordning eller?" sa jag "Ta med dig Soph in jag kommer snart." sa Lucia. "Jag hänger med dom och börjar fixa mig"  sa Ryan och reste sig upp och följde med oss in. Vi stängde balokong dörren lite grann sedan gick vi till vårat sovrum "Ryan, ser Chaz ut sådär då han är kär?" var jag tvungen att fråga. "Haha, jadu. Han har väl sett ut nästan sådär vid andra tjejer också. Men så som han är nu har jag aldrig sett honom. Och vi har vart kompisar väldigt länge""Haha, Lucia ser också heeelt dökär ut. Hoppas verkligen dom har nått på gång! De är så sjukt söta!"  Vi pratade lite mer medans vi valde kläder, vi tog även fram en riktigt fin och vit enkel klänning till Luc, jag tog en blommig och Soph en svart. Vi gick till balkongen och knackade lite löst på dörren. "Luc kan du komma nu? vi behöver fixa oss, vi har redan valt dina kläder" sa vi genom dörren "Kommer" sa hon och reste sig, samtidigt som Chaz ungefär. Vi tog med oss henne in på toaletten och allt smink och så var redan där. Vi visade hon hennes klänning, som jag hade packat. Hon tyckte om den väldigt mycket. Först sminkade vi oss lite, sen satte vi på oss våra kläder, till slut håret. "Det ser ut som vi ska på typ värsta galan eller nått"  sa jag och skrattade. Vi kom ut från toatellen med våra skor i händerna. Killarna satt i vardagsrummet. "Är ni redo?" sa Lucia och log. Killarna kollade mot oss och deras ögon vart stora som fotbollar "Vad fina ni är" sa dom och log. 
 
 "Ni också" sa Lucia och log, fast vi alla vet att hon syftade på Chaz och Chaz syftade på henne. Vi satte på oss skorna och gick till hissen för att åka ner till lobbyn. Där satt redan mamma Steve och Peter. Också uppklädda. "Åh vad ni är fina ungdomar! Jag blir nästan rörd" sa mamma och satte sin ena hand på sitt hjärta och log."Ja ungar, bilen väntar. Ska vi bege oss?" sa Steve och ställde sig upp. Vi nickade och gick ut. Där väntade en vit limousine? "Är det våran bil Steve?" sa jag mållös. "Japp. Ska vi till en fin resturang ska vi självklart åka dit i en fin bil också""Du är hopplös" sa jag bara och skakade på huvudet. Vi hoppade in. Den var verkligen fin. Lucia och Chaz satt såklart brevid varandra. Vi hade det verkligen jätte trevligt och kul. Väl framme öppnade han dörren till oss, what? sen när vart vi rika? vi hoppade iallafall ut och gick sedan in till resturangen, som såg ut som en lyxresturang i Hollywood eller nått sånt. Verkligen fint var det. Kyparen visade oss vart vi skulle sitta och drog ut stolarna till oss tjejer. Kom igen, vilket skämt? 
 
Vi hade haft det jätte trevligt och ätit Japans godaste mat tror jag. Vi alla vart riktigt mätta. Lucias telefon "ringde" och hon gick ut. En kvart senare hade hon inte kommit tillbaka än. "Jag går och kollar så hon är okej." sa Chaz och gick ut. "Har dom någonting eller så? Jag tycker att det strålar väldigt mycket om Lucia. Chaz känner jag ju inte, så han kanske alltid strålar?" sa mamma. Jag Ryan och Sophie började att skratta. "Ja mamma. De är dö kära i varandra, vi alla vet. Utom dem." sa jag och skrattade lite. Efter ungefär tio minuter beslutade jag Ryan och Sophie att vi skulle gå och kolla vart dom var. Vi kom fram till dörren och såg hur nära deras läppar var. Så vi stannade där och kollade ut genom fönstret. Vi måste säkert sett ut som tre idioter. Men tillslut så nuddades deras läppar äntligen varandra. Chaz satte hans händer på hennes kinder och Lucia la armarna runt hans nacke. "YES! äntligen" sa Ryan och vi skrattade. "Vi ska nog låta dom vara." sa jag "Nej, det här är ju som värsta filmen ju! vi måste stanna" sa Soph. "Okej, men inte allt för länge" Nu trodde vi att deras "lilla" kyss över gått till hångel. "Oj oj, nu hettar det till här" sa Ryan och skrattade, jag och Soph hoppade på så nu stog vi där, tre kompisar och spionerade på våra andra två kompisar som satt på en bänk utanför en av Japans finaste resturanger och hånglade. Det känndes fullkomligt normalt liksom. haha. De avslutade sin lilla mysiga stund och gick mot dörren. "VAD SKA VI GÖRA?"  sa jag i panik. "Jag sköter det här, håll bara käften, okej?" sa Soph. De kom och vi mötte de i dörren. "Där var ni ju! Vi skulle precis gå och kolla vart ni var någotstans!" Sophie skötte det här galat.Ryan kom då och förstörde det lite, eller gjorde det roligare. Man får se det hur man vill."Chaz, du har typ nå klet på dina läppar? Använder du läppglans?" 
 
_________________________________________________________________________________________
 
soo, en liten utmaning nu. Den som gissar rätt på vilkas perspektiv som kommer vara med i kapitel 18 får en liten länkning till sin blogg (om ni har blogg) eller så skriver ni era riktiga namn och vilken känd person ni vill vara tjej/kille så kommer den att få vara med lite i berättelsen!:) 
Glöm inte att kommentera vad ni tycker också!
puss älskar er
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Donna

Haha mer !:)

2012-06-26 @ 13:48:55
Postat av: Emilia

Luc?:)

2012-06-26 @ 13:52:39
URL: http://emiliacarolina.devote.se
Postat av: Me+You 'Imma tell you one time. <3

HAHA, Luc och Chaz?
Älskar slutet! HAHA, mera. <3

2012-06-26 @ 14:57:47
URL: http://iiwyb.blogg.se
Postat av: Thilde

Luc och chaz;) mera mera!!

2012-06-26 @ 21:37:49
Postat av: Emelie

Jätte bra! <3

2012-06-30 @ 01:46:35
URL: http://bieberrstorys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0