chapter nine- I made a song for you

Last chapter:
*Hej beauty. Det är lungt, allt för att du ska må bra! puss<3* Jag log för mig själv och insåg att klockan visade halv tolv på natten. Jag gick och bortstade tänderna och gick sedan till sängen och bäddade ner mig med mitt täcke och mina 8 kuddar. På morgonen vaknade jag av att väckarklockan ringde. Jag hade inte något annat val än att gå upp. Jag gick in i min WIC för att välja kläder. Det fick bli ett par tighta jeans ett pösigt ljusrosa linne och ett par högklackar, skorna tog jag med mig ner och ställde i hallen. Jag satte mig vid frukost bordet och tog fram juice och mackorna och osten. Jag käkade min frukost. *Jag kommer och hämtar er nu, puss* smsade jag till Lucia och sa hejdå till mamma och hoppade in i min bil och styrde mot Lucias hus. När jag prakerade där så stog redan både Luc och Soph ute. De hoppade in i bilen och jag skruvade upp musiken på radion som spelade drive by-train. Vi sjöng med i låtarna och hade det allmänt bra. Just nu var det prefekt. Utom att jag inte hade Justin här. Annars hade de vart perfekt.
___________________________________________________________________________________
 

                        

Det var tisdag och dagen innan min 17 års dag. Både Lucia och Sophie hade betett sig konstigt. Det var två letioner kvar av dagen- engelska och musik. Vi hade rast och jag satt med Lucia och Soph, som båda spanade in en varsinn kille. De båda såg faktiskt helt okej ut, men jag ska inte vara så. Jag har Justin och han är min drömprins. "Alexa, Alexa herre gud. Han tittade mot mig! och han log!!" Lucia var helt hyper. "Ta det lungt bruden. Om mindre än en vecka träffar du min. Gå och prata med honom vettja!""Nej asså Alexa. Det är ingen bra idé""varför är inte det någon bra idé då?""Han och Stella har något på gång" Alla visste att om Stella- skolans "prinsessa" enligt henne själv, om hon hade någon kille på G så fick absolut inte någon annan tjej knappt prata med honom. För att efter tre sekunder så skulle hela skolan få reda på ett falskt ryckte om en. Inte kul. Hon är värkligen en bitch. "Ska vi börja gå mot skåpet? Engelskan börjar om tio minuter""Visst" Svarade jag och Lucia i kör. En gång när jag var tillsammans med Stellas ex. Det varade i kanske 2 månader bara. Men iallafall, då sa han Texas hette han, att Stella trodde hon var populärast på skolan. Fast det var egentligen vi som var det. Inte för att vi vet om att vi är populärast på skolan, vi tror väll liksom att vi är på medel. Vi gick mot våra skåp. Jag hade lyckats hamna precis brevid dem. Vilket kändes skönt. Vi tog ut våra engelska böcker samt skrivhäftet och gick mot klassrummet. mrs.swan kom med sina höga klackar och skramlade med nycklarna. Hon låste upp klassrummet, vi gick och satte oss längst bak vid dom tre stolarna. "Nå elever, någon sjuk?" Frågade hon med sin pipiga röst. Vi skakade på huvudet "så bra att alla är här, som ni vet är det en 40 minutare idag. Men jag behöver gå ev kvart tidigare för att jag ska på möte och det är dåligt med vikarier. Så ni kan sluta då. Men ni får självklart sitta kvar och jobba i en kvart eller mera om ni vill. Idag ska vi börja med en ny uppgift ni kan ta fram era mobiler kalendrar eller vad ni nu andvänder och skriva i redovisning får se, i morgon är det 26 oktober. Om två veckor på onsdagen ska ni ha lämnat in en uppsats om erat största intresse, eller något som förendrade ditt liv. Okej?""ja" mumlade klassen i kör "ni kan börja med att välja vad ni ska skriva om sedan kommer ni fram till min karteder och hämtar papper och börjar skriva. Okej?"  vi mumlade ja och nickade. Jag visste precis vad jag skulle skriva om- när pappa dog. Det förendrade verkligen mitt liv. Både negativt och positivt. Jag menar, vi hade ju aldrig flyttat hit om inte pappa hade dött, och då hade jag aldrig träffat Luc och Soph. Men det var självklart det var hemskt. Jag menar, vem vill förlora sin pappa då man är 14 år? "Vad ska du skriva om?" Frågade Soph och kollade på mig "pappas död, dudå?"Asså jag vet inte. Vad kan man skriva om?""Skriv om något som förendrade ditt liv? eller något intresse. Du kan ju liksom allt om kläder och skor till exempel?""Tack Alexa!" svarade hon och log. Jag gick fram till karteden och hämtade ett papper "vad ska du skriva om?" frågade mrs.Swan och kollade på mig "Pappa" svarade jag och log mot henne. Det är nästan ingen som vet om hur allt hände. Bara att han dog. Så det är det jag ska redovisa om. Jag tog ett papper och gick tillbaka till min plats och började skriva. Som rubrik hade jag något som förendrade mitt liv. Sedan fortsatte jag att skriva *Det var den 14 maj 2008 som jag fick reda på att min pappa hade cancer. Mamma sa att det var något viktigt hon skulle prata med mig om. Jag hörde på hennes röst att hon var ledsen och hade gråtit innan. Jag sprang ner för trappen och satte mig i vardagsrummet i soffan. Pappa brukade alltid vara med när mamma pratade om något viktigt. Så jag frågade vart pappa var, då brast hon ut i gråt. Jag svär, jag har aldrig sett min mamma gråta så mycket- förutom på hans begravning. Hon grät verkligen mycket och jag visste inte vad jag skulle göra för jag visste inte vad som hade hänt. När mamma lugnat ner sig så berättade hon. Det var då jag fick reda på att pappa hade cancer. Jag grät som jag aldrig gråtit förut. Jag skulle hem till min dåvarande bästa vän och plugg tillsammans. Men efter det mamma berättat till mig kännde jag inte för det. Så jag smsade och skrev att jag inte mådde bra. Pappa tyckte om Sarah jätte mycket. Så det var rätt att berätta det till henne också, men jag gjorde inte det förens dagen där efter." Mer hann jag inte skriva innan mrs.Swan skulle kila iväg på möte och alla stack, utom Joseph- pluggisen. Vi gick bort till skåpen och lämnade våra saker sedan gick vi bort till musiksalen och väntade då vi inte hade något annat för oss. "Vet ni vad vi ska göra idag?""Nej, jag tror att vi ska skriva låtar. Om man är färdig och Jonas gillar texten så får man nog spela in. Jag har ingenaning" svarade Luc på min fråga. "Jag har ont i huvudet" sa Soph och såg inte så pigg ut. "Ska jag säga till Jonas att du inte mår nå bra och åkte hem?""Nejnej, det är bara en lektion kvar. Det orkar jag med" svarade hon med ett leende på läpparna. Vi pratade om allt och inget ett tag innan Jonas kom. Han låste upp dörren in till musiksalen och vi gick och satte oss på stolarna "Så en enkel fråga bara. Hur många är klara med sina låtar?" Det var kanske fyra som räckte upp handen- jag var en av dom. Jag har skrivit den till Justin. Han nickade och fortsatte "Jag skulle vilja kolla lite på låtarna sen kan vi kanske börja spela in. Okej?" vi mumlade ja i kö. De andra tre i klassen gick fram till Jonas så jag gick bort till hörnet vid gitarrerna och började klinka lite till låten. "Wow! sjukt bra. Spela igen så tar vi Rickard på bas Jack på trummor och Luc, du kan spela piano. Vi kör någon gång till sen spelar vi in din låt, okej?" sa Jonas och flaxade med armarna som en kråka när han pekade på vilka som skulle spela med mig. "Okej, en två, en två tre fyr" räknade Jack in och vi började.

(Jag vet inte vad jag gjorde. Så det blev lite konstigt, haha)

Hela klassen hade nu stannat upp och satt och kollade. Några satt med tårarna i ögonen, jag bara log och fortsatte sjunga. När jag tog den sista tonen och andades ut så ställde sig hela klassen upp och applåderade så att nästan taket skulle lyfta "Så det är en väldigt fin text, vem är det om?" kom Keela fram till mig och frågade "Nej det är Ju.. en bara. Du får nog reda på det inom en snar framtid." Svarade jag och log mer än så hann vi inte prata innan Jonas ropade på mig. Jag gick bort till Jonas som kollade på mig med en blick som inte gick att läsa. Han om någon var en av mina favoritlärare "Alexa, hur många talanger har du egentligen? Boxning, gitarr, och nu sjunger du, och skriver låtar. Jag tycker att du väljer ut några som följer med dig och så spelar vi i studion, men bara om du vill!""Ja tack det skulle vara jätte snällt""bra, välj ut de du vill ha med dig nu så går vi och kör direkt. Okej?" jag nickade och log till svar. Jag tog med med Jack Rickard och Luc, men även Soph som pepp och som min maskot. Vi gick mot inspelnings studion som var två rum bort. Medans vi gick så tog jag upp mobilen för att smsa Justin. *hej älskling. du kan aldrig gissa! Jag har skrivit en låt till dig (suprise) och min musiklärare ÄLSKADE den. Jag är påväg till skolans studio och ska spela in den!:D du får höra den när den är klar! puss<3* jag fick snabbt ett svar *Så stolt över dig, och kan inte vänta tills jag får höra den. älskar dig av hela mitt hjärta. Saknar dig också, ses snart älskling* Jag log för mig själv och svarade *Älskar dig också, tro inget annat*

JUSTINS PERSPEKTIV


När Alexa hade skickat att hon skrivit en låt till mig vart jag genast tårögd och log för mig själv "Ey, dude har det hänt något? du ser gråt färdig ut" Alfredo kom och ställde sig brevid mig "Nej det är inget" svarade jag och visade han Alexas sms "Wow, om du vart gråtfärdig av ett sms kommer du nog lipa som en lipsill när du hör låten, precis som hon kommer att göra imorn när din låt är klar och spelas på radio. Scooter har pratat med hennes skola och de ska spela upp den där imorgon. Så det är bäst att du går och finslipar det sista på låten så det verkligen blir prefekt." jag nickade mot Alfredo och vi gick tillbaka till inspelningsrummet "allt okej? du ser gråtfärdig ut" var det första som Scooter kläckte ur sig när vi kom tillbaka "Nej, det är inte fel på honom. Flickan hans smsade just att hon hade gjort klart en låt till honom och att hennes musiklärare älskade den så dom skulle nu spela in den i skolans studio och han skulle få höra när den var klar.""Jaha, det handlar om Alexa alltså? Du åker i morgon bitti, och hon vet inte om det. Bara hennes stora fans vänner som du tror kommer vara lugna på flygplatsen. Hur känns det?" som tur var så pratade Fredo åt mig. Men Scooter pratade till mig "Det känns bra faktiskt. Hon fangirlade inte i telefonen faktiskt, så tror att de klarar det bra. Ska vi köra nu eller?""Okej, absolut gå in i båset. Så kör du hela låten en gång så kollar vi vilken som blir bäst." jag nickade och gjorde som Scooter sa. Jag började att sjunga. Sista tonen drog jag ut och avslutade låten. Jag tog av mina hörlurar och gick ut. Scooter satte på låten så jag fick höra. "Om du frågar mig var den där bäst" sa Kenny som hade kommit med mat. Subway vart det den här gången. Jag tog min macka och cola och satte mig i soffan "Det tycker jag också" sa jag. "Är vi klara för idag då? Jag tycker att vi tar den här sista som Kenny sa, den var bäst" jag nickade och svarade "Ja, det tyckte jag också. Men innan vi åker tillbaka till hotellet så behöver jag åka och handla en sak""Vad för sak? Jag kan följa med" sa Fredo nyfiket "En present till Alexa.""Du har skrivt en låt till henne som ska spelas över hela världen i morgon. Räcker inte det? Men du gör som du vill""Hon har en gammal blackberry. Så jag ska köpa henne en rosa iphone""Men tänk om hennes mamma köper en då?""Jag har pratat med henne. Efter många om och men så gick hon med på det" Alfredo nickade och log. Det durrade till i fickan så jag tog upp min telefon och såg Lucia lysa på skärmen. "Ja det är Justin, vad är det?""Hej Justin, det är inget. Bara sjukt jobbigt att ljuga min bästavän rakt upp i näsan om att jag ligger hemma och spyr och inte kan komma och fira henne i morgon. Själv då?""Jag förstår det. Jag har varit påväg att avslöja det flera gånger på 4 dagar. Det är jobbigt att låtsas att jag har fullt upp med möten och intervjuer imorgon. Fast jag kommer hem till henne. Juste, Scooter har pratat med eran rektor. Och imorgon klockan 09.06 ska dom spela låten. Just för att hon föddes exakt då. Jag ska skicka med en liten hälsning också.""Åh, jag önskade att jag var med på skolan och lyssnade och se hennes reaktion hon kommer nog sitta och gråta""Ja det hade vart kul att se. Men vet du något om hennes låt?""Japp, jag spelar piano med henne, den är grym och hon har skrivit den helt själv. Mer än att den gonna bring you to tears kan jag inte säga. Men jag måste gå nu. Måste snacka med Soph, vi ses i morgon klockan tio vid gate åtta. Kram""Det gör vi, kram hejdå." vi la på och dom andra satt och kollade på mig med en blick som såg ut som vem-var-det-där? "Ta det lungt, det är bara min kompis. Alexas bästa vän också. Hon frågade hur det gick med allt och så. Så att allt var klart tills i morgon klockan tio på gate åtta, ska vi åka Fredo?" han nickade till svar och vi gick ut ur studion och hoppade in i min svarta range rover och styrde mot apple affären. Jag köpte en vit iphone 4s och ett kort och allt det där. Fredo ville också köpa en present till henne (just för att jag har berättat hur underbar hon är) så han köpte ett passande skal till henne med mig på då. "Kan jag få det inslaget?" frågade han kassörskan som nickade och log. När hon hade slagit in det ordentligt fint och så, så satte hon på en lapp där det stog to:__________ och love:________________. Fredo frågade om han fick låna en penna och skrev ner To: Lovely Alexa Love: Fredo the man. Vi tackade och lämnade affären för att åka till hotellet och packa, jag skulle upp mitt i natten för att åka till Florida då vi var i Atlanta och jag hade en lång dag framför mig. Eftersom att det bara var jag som skulle flyga dit från mitt crew så hade jag konstigt nog bokat en biljett till ett vanligt flygplan. Jag var nog trött när jag gjorde det, för jag tänkte inte på att det kanske är fullt av fans på flygplanet, eller sittplats brevid mig. Då skulle jag nog inte alls kunna sova. Framme vid hotellet så gick vi in bakvägen- p.g.a fans. Vi åkte upp till vårat rum då vi delade rum. "Du är galet kär i henne huh?""Hur vet du det?""Dude, det bara lyser om dig hela tiden. Du ska se när du står inne i studion och ska sjunga- en låt om och till henne dessutom du lyser starkare än solen" jag skrattade lite och vart generad och kollade ner. Vi packade eller jag packade klart allt medans Alfredo satt och spelade Xbox. "Aye Fredo, ska vi gå och käka eller?""Är du hungrig av allt packande?""Öhm, typ ja?" han skrattade åt mig och stängde av Xboxet "Vart ska vi äta?""Donken?" Fredo nickade och log. Vi hoppade in i bilen och åkte mot Mc donalds och beställde en varsin bigmac och cola i drive in. Vi åkte tillbaka till hotellet för att äta. Imorgon skulle det vara en lång och rolig dag.
_____________________________________________________________________________________________

Ännu ett litet "mellan kapitel" Men nästa kapitel ska vara Alexas födelsedag. Hela kapitlet. Så ja. Jag börjar skriva på det imorn i think. Kommentera vad ni tycker nu :)
puss


Kommentarer
Postat av: Agnes

sjukt bra cajsa! :)

2012-03-18 @ 16:49:43
URL: http://agnesfredrika.blogg.se/
Postat av: ebba - ebbaekalek.blogg.se

jättebra Cajsa :)

2012-03-18 @ 16:50:42
URL: http://ebbaekalek.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jättebra :)

2012-03-18 @ 17:19:05
Postat av: Julia

MER MER MER ! du är bäst på att skriva ! :*

2012-03-18 @ 18:40:31
Postat av: Lilla jag <3 ( justin novell )

Heej :D jag har en ny novell blogg om Justin bieber och Selena Gomez . Skulle vara kul om du tittade in och sen kommenterade vad du tycker att jag ska bli bättre på m.m så att jag kan bli bättre :D



Kram <3

2012-03-18 @ 23:21:59
URL: http://justinbswe.webblogg.se/
Postat av: Alexandra.

Hej, jag har en novellblogg, JustinBieberIsMyDrug.devote.se , skulle betyda jätte mycket om du kunde kolla in på den och sedan sprida.

#MUCHLOVE. <3

2012-03-19 @ 15:46:13
URL: http://JustinBieberIsMyDrug.devote.se
Postat av: Celina

Det är sjukt spännande den är skit bra!! <3 Kramisar!

2012-03-20 @ 22:16:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0