chapter thirteen- I hate to see you two together.

Framme vid flygplatsen så chekade vi in våra resväskor och gick mot vårat flygplan. Men vi var då tvugna att gå igenom nästan hela flygplatsen för att komma till privatflygplanen. "Vart ska vi gå nu tro?""Hörru Steve, var det inte du som hittade så bra här?" sa mamma och skrattade, vi andra hoppde på och skrattade med henne. Till slut började Steve också att skratta. När vi kommit fram till privatflygplanens del av flygstationen så såg vi väldigt många skrikandes ungar och papparazzis som skrek Där, mellan  paparazzisarna såg jag en honom. Där stog han. Där stog Justin.
___________________________________________________________________________

Jag bara stog där, och bara tittade. Han var inte själv bland alla fansen och kameror, han hade någon med sig. I det här tillfället var någon Selena. Jag tänkte tillbaka på vad Justin sagt om henne till mig dagen då han berättade allt, jag fick flashbacks och bara stog stilla, tillslut tittade Justin mot vårat håll och kollade på mig, vi fick nästan ögonkontakt. Tårarna brännde fram, men jag tänkte inte dom låta falla, inte för honom. "Alexa! Jag måste prata med dig" ropade Justin och sprang mot mitt håll. Nu vändes alla kameror mot mitt håll. "Jag vill inte, jag vill inte. Jag vill inte prata med honom" sa jag tyst. Chaz och Ryan märkte de nog. Eller tja, jag sa de nog lite högre än vad jag trott. Mamma, Ryan, Steve, Peter, Luc och Soph tog med mig bort mot flygplanet. Bakom mig hörde jag Chaz röst säga "Ser du nu vad du har gjort med henne? ser du det nu?""Men jag ville ju bara prata med henne.""Men Justin, efter de du gjort, vill hon inte prata med dig. Inse" sen hörde jag hur Chaz kom gående bakom mig. Jag släpte Luc och Soph och kramade om Chaz."Tack. Det är inte meningen att du ska behöva göra så mot din bästavän. Tack och förlåt.""Jag tyckte bara att det känns bra att säga så till min föredetta bästavän. Du ska inte säga förlåt" Jag torkade tårarna och vi gick in på planet och satte oss i de väldigt sköna stolarna. Jag hade aldrig tidigare åkt privatflyg, så de var ganska coolt för mig. Men Chaz och Ryan verkade vara vana med att åka det.


***

Efter en väldigt väldigt lång flygresa som innehöll, sömn,musik,spel,film och skratt. Vi bläddrade även i tidningar. Men när bältesknappen lyste vart vi alla, utom de vuxna helt hyper. Vi var liksom framme i Japan nu. "Kan ni fatta det? vi är i Japan nu. JAPAN!" utbrast Soph "JA! OCH VI SKA ÄGA TOKYOS GATOR!" utbrast Luc minst lika högt. "Ja, men har ni glömt varför vi är här? ALEXA SKA JU TÄVLA I VM!! sen kan ni 'äga Tokyos gator'" sa Chaz och just 'ALEXA SKA JU TÄVLA I VM' sa han extra högt. "Vi är så stolta över dig syster. Du kan inte göra oss mer stolt. Ingen kan" sa Ryan och log.

När vi fått våra resväskor och var påväg ut så kom de fram en tjej i ungefär samma ålder som jag. Några år yngre kanske "Du var Justins ex va?""Öhm. Ja de var det""Jag tycker om dig mer än Selena. Hon förendrar bara Justin. Men på ett negativt sätt. Kan jag få din autograf?""Ja självklart ska du få de" svarade jag och skrev en autograf.  Jag svarade inte på det hon sa om att hon gillade mig bättre än Selena, men de fick mig faktiskt att le. Mycket. Jag gav henne pappret med min autograf på "Hejdå, ha det bra""Åh, tack så mycket, hejdå. Lycka till!" Jag log mot tjejen och gick mot mitt lilla crew eller vad jag ska kalla dem för. De är ju som mitt lilla crew. "Första signeringen?" sa Peter och slog mig löst på armen. "Pågrund av Justin." svarade jag och himlade med ögonen. De gav ifrån sig en suck och vi gick ut. Utanför flygplatsen var det fullt med människor som sprang fram och tillbaka."Wow. Inte Florida här inte" sa Peter. "Nej verkligen inte" sa mamma och vi försökte tränga oss fram till en taxi. När vi till slut hittat en taxi så sa vi till vilket hotell vi skulle till och hoppade in i taxibilen. Det var en ganska lång resa till hotellet. Men jag klagde inte, det var människor precis överallt, och vackra gamla och nya byggnader. Väl framme vid hotellet så fick vi våra nycklar och vi gick till våra rum. Jag delade med Luc, Soph Ryan och Chaz. När vi kom in i vårat hotellrum så fick vi alla fem oss en riktig chock.


Det var riktigt fint, så jag tog kort på det och la upp på twitter och skrev *Not complain* . "WOW! Det här är rena drömmen ju!" sa jag och Luc i kör och kastade oss på den stora sängen, efter några få sekunder kommer de andra tre och kastar sig också i sängen. Vi alla fem låg bara och skrattade. Efter några minuter så fick jag ett sms av min mamma *Hej hjärtat. Har ni också ett fint rum? Vi hade tänkt att gå och äta ute om ca en och en halvtimme. Vill ni följa med?* "Mamma undrade om vi ville följa med och äta och typ en och en halvtimme, ska jag tacka ja?""JA" svarade de. *Ja, rummet är underbart! Vi ses nere vid lobbyn om en och en halvtimme? puss* SKICKA.

Efter att vi hade duschat och gjort oss klara så gick vi ut och hoppade in i hissen. När vi kommit ner så gick vi ut ur hissen med tystnad. Alla var nog bara trötta. Mamma Steve och Peter hade inte kommit än. "Ska vi gå och sätta oss och ta något att dricka medans vi väntar?" frågade Ryan och vi alla mumlade ett ja. Vi gick mot hotellets lilla bar för att hämta något att dricka. Det var även två andra som nog hade tänkt samma tanke. "Soph, jag vill ha en cola. Kan du beställa en till mig? jag går ut bara och tar lite luft" hon kollade på Justin och Selena och förstod att jag inte ville vara kvar så hon nickade och log lidande mot mig innan jag gick ut.

JUSTINS PERSPEKTIV

När jag och Selena precis satt oss i hotellets bar så kommer Alexa och hennes vänner ner. Lika snabbt som hon kommit in så saktar hon in och säger något tyst och Sophie kollar på mig och Selena sedan ler hon medlidande mot Alexa och Alexa vänder och går där ifrån. "Jag kommer snart. Ska bara ta lite luft" sa jag och reste mig upp och pussade Selena lätt på huvudet sedan gick jag ut. Där satt hon ihop krypen med armarna om sina ben på en bänk alleres utanför hotellet. Jag tvekade innan jag gick fram till henne och satte mig brevid. "Alexa.." sa jag tyst och hon tog upp huvudet. Där hennes tårar rann. Men hon gjorde inget för att stoppa dom. "Vad? du har krossat  mitt hjärta. Du kan inte göra något åt saken""Men Alexa, snälla. Kan jag inte bara få säga en sak till dig?""Bara de går fort." sa hon iskallt. "hmm. Alexa, kan vi inte bara vara vänner? jag förstår dig om du inte vill. Så som jag gjort mot dig och jag hatar mig själv för de. Men, snälla? Jag kan göra vad som hellst för dig bara du förlåter mig.""Hur ska jag kunna förlåta dig." Mer hann vi inte säga innan någon kom. Någon var nu Selena, "Åh, här var du. Jag letade efter dig""Öhm, Selena jag är lite upptagen just nu. Jag kommer in snart""Åh, Alexa jag såg inte att du var här. Stör jag?""Nej, jag var ändå på väg att gå nu" svarade Alexa och reste sig och gick.  "Nödvändigt. Du såg att jag pratade med henne." sa jag kyligt till Selena. "Nej Justin, jag såg henne inte. I såfall så vet du att jag hade väntat inne" sa Selena med en attityd som inte riktigt jag förstår mig på. Jag suckade tungt och vi gick in igen. I dörren mötte vi Alexa och hennes lilla crew eller vad man kan kalla det för. Alexa tittade bort och Chaz stötte till mig med axeln sedan satte han sin hand på Alexas korsrygg och de gick ut och bort mot en taxi. Jag saknar verkligen dom. Soph, Luc, Chaz, Ryan och allra mest. Alexa. Det gjorde så ont i mig varenda gång jag tittade på henne. Jag var tvungen att göra något åt de. Men då var jag fortfarande dö kär i Selena. Men jag vet inte nu. Jag var inte säker på något nu, förutom att jag ville ha tillbaka mina vänner.

ALEXAS PERSPEKTIV

Framme vid resturangen så valde vi mat och dricka. "Hur känns det att bo på samma hotell som Justin?""Det jobbigaste är att han har med sig Selena, jag blir så irriterad på henne att jag skulle kunna slå ner henne" de andra skrattade lite åt hur jag uttryckte mig. Våran mat kom och vi hade de allmänt trevigt.

***

När vi kom hem så var klockan runt elva på kvällen. Så vi besämmde oss för att gå upp på våra rum, det skulle bli en lång dag i morgon då den första matchen skulle vara. Jag skulle inte tävla förens klockan halv elva. Men jag ville ändå gå och lägga mig i tid. "Godnatt, vi ses i morgon nere vid lobbyn halv tio." sa Steve när vi hade kommit upp till våran våning och skulle gå till våra rum. Vi sa godnatt till de andra och gick in på vårat rum. Jag gick och tvättade bort mitt smink och borstade tänderna. "Aye, Alexa du fick ett sms från Justin" ropade Ryan. Jag gick till min mobil och öppnade medeladet. *Alexa, vi behöver prata, det är viktigt. Snälla, kan vi träffas. Nu?*
________________________________________________________________________

förlååååååååååååååååååååååååååååååååååååt för världens sämsta uppdatering:/
Men har haft en del i skolan och så. Nu börjar de gå mot sitt slut, så ska försöka blogga bättre. Jag lovar!
Kommentera vad ni tycker!!
pusss

Kommentarer
Postat av: Anonym

2012-05-27 @ 12:14:24
Postat av: Maggie

AAAS BRA!! MER MER MER!! :*

2012-05-27 @ 12:14:50
Postat av: Emelie

Jättebra ;)

2012-05-31 @ 17:35:10
Postat av: Thilde

Det är ASS bra!!!

2012-06-20 @ 20:35:13
URL: http://Thildecherry103.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0