chapter twelve- on my way to Japan

"Chaz, kan jag få låna din telefon?" jag nickade och tog upp telefonen och hon tog upp sin också, hon letade efter något på min mobil som jag inte vet vad det var för nått. Efter ett tag skrev hon av något på sin mobil "Soph, vad gör du?" sa Lucias sköra röst som knappt orkade bära längre. Justin har inte bara svikit oss, utan även Lucia. Hon var ett enormt stort fan av Justin hörde jag av Alexa första gången vi träffades "Tyst Lucia. Hur fan kunde du gilla ett sånt as?""Han har inte alltid varit sådär.. tror jag" nu började Lucia gråta också. Men endast några tårar. Sophie gav min telefon till mig och gick ut i köket. Jag kollade vettskrämt på Ryan och Lucia. Vad hade Sophie hittat på nu? Till och med Alexa lugnade ner sig nu, efter ett tag hörde vi Soph börja prata "VAD FAN HAR DU GJORT DITT JÄVLA SVIN? VAD TÄNKER DU MED EGENTLIGEN. ALEXA GÖR INGET ANNAT FÖRUTOM ATT GRÅTA!"
___________________________________________________________________________________

ALEXAS PERSPEKTIV

När Soph hade ringt och pratat med Justin började hon att gråta. Vilket inte var speciellt av Soph att göra. Jag hörde inte vad dom sa efter att dom Soph hade skrikit lite på honom. Hon gick ut på altanen och nu hade de pratat i över tjugo minuter. "Nu borde snart mamma komma hem. Då får jag berätta för henne också." sa jag med en lätt suck. "Det kommer att gå bra. Om rösten inte bär längre fortsätter vi""Nej det kommer inte gå bra. Mamma älskade Justin. Nästan mer än vad jag gjorde känns det som" varför var allt så komplicerat för? Varför var vi tvugna att åka till mormor och morfar just den veckan? Varför var jag tvungen att gå ut på promenad med Justin och följa honom till hotellet? varför? det var det enda jag frågade mig själv just nu. varför?. Mer hann jag inte tänka innan mamma öppnade dörren. Jag gick mot mamma och kramade om henne och kännde hur tårarna trängde fram men jag blinkade fort bort dom. "Mamma" fick jag ur mig. "Alexa älskling. Kan du berätta för mig nu? Snälla älskade dotter." jag torkade snabbt bort de få tårar som hade bildats och nickade. Mamma gick och fixade tre latte- till mig Luc och mamma eftersom att hon inte såg Soph. När mamma kommer ut i vardagsrummet med tre latte så säger hon "Oj. Hejsan killar. Vill ni också ha något att dricka? Jag är Annie""Nej tack. Chaz""Ryan" de hälsade på varandra och mamma slog sig ner i soffan. "Så, Alexa. Hur är det nu egentligen? Berätta för mig älskling" jag tog en klunk av min latte och började, "Det började med att jag och Justin hade en liten diskution som ledde till att båda vart förbannade- han svarade inte när jag pratade med honom och jag gick där ifrån för att ta mig en dusch- jag blir lugn av det. Sen när jag kom ut så gick jag in i sovrummet Justin kommer nästan precis in då också, han ber mig prata med honom men jag svarar inte sen sa han något om att han vill prata om oss. Jag gick med efter många om och men. Men först satte jag på mig mina kläder. När jag kom ut i vardagsrummet där vi absolut skulle vara så ville han ha en kram av mig. Jag gav honom en lätt kram. Innan han började berätta att...." sen bar min röst inte längre "Han berättade vad?""Att han var otrogen med Selena Gomez, du vet vem det är va?" Lucia fortsatte åt mig då hon visste att jag inte skulle klara av att berätta det. "Justin? Var Justin.. var han otrogen?" Jag, Luc, Ryan och Chaz nickade samtidigt. "Gumman då. Jag trodde äntligen att du hade hittat någon perfekt för dig. Så svek han det. Älsklingen min.. Jag förstår att du ville ta hit dina vänner""Ja, vi var Justins vänner också.. Men efter detta mot Alexa så vet jag inte riktigt. Han vet vad vi båda tycker om henne. Tro mig, inget bra iallafall." sa Chaz och log mot mamma.

 

JUSTINS PERSPEKTIV


"Justin, du måste förstå vad det är för val du gör. Selena är förlåt för uttrycket, men en jävla bitch. Det enda hon är ute efter är en snygg pojkvän, pengar, fans, och till sist, en karriär""Men Soph, hon hade ju allt utom pojkvän förut. Hur kan du tro något sånt om henne? Du måste lära känna henne.""Hitta någon i din egna storlek hon är två freaking år äldre än dig Justin. Du måste inse vem som är rätt för dig, och vem som inte utnytjar dig för pengarnas skull.""Åldern är bara en siffra""Vet du en sak Bieber?""Nej vaddå? vad behöver jag veta nu?"Att Alexa älskade dig. Vi hade aldrig sett henne så som hon var när hon träffade dig. Men vet du? Jag har aldrig sett henne så som hon är nu heller. Det är hemskt Justin, och du ska vara en såkallad förebild till dina fans. Ja men bra förebild." klick. Där försvann Soph, hon hade ringt och bokstavligen skällt ut mig. Det hon sa till mig satte sig verkligen. Jag kunde inte komma över det. Jag kastade mobilen i väggen och skrek av ilska och besvikelse över mig själv. Jag kunde inte skylla detta på någon annan än mig. Det var jag som ställt till allt detta. Jag skulle aldrig ha inlett en relation med Alexa. Jag skulle aldrig ha tagit hem henne till hotellrummet. Fan. Jag gick och hämtade min telefon, nästan hela skärmen var trasig, av sprickor. Men den fungerade fortfarande. Jag låste upp telefonen och släppte några tårar när jag såg bilden på mig och Alexa. Jag skulle byta innan Selena kom till mig och henne. Jag gick in på kontakter och klickade på kontakten Alexa<3. Flera signaler gick fram tillslut svarade telefon-svararen *Hej du har kommit till Alexa Stewarts. Jag kan tyvärr inte svara just nu, antagligen så tränar jag, umgås med mina vänner eller pussar på min världs bästa Justin. Ringer upp så fort jag kan. Pussssss* ännu några tårar släpptes från mina ögon. Efter att jag precis hade bytt bakrundsbild till mig och Selena så ringer hon "Hej Älskling. Hur mår du? Jag är påväg till flygplatsen sedan kommer jag till Florida inatt. Jag hade tänkt att vi bara skulle slappa i morgon. Det är en lång resa till Japan.""Mm. Det går väl bra.""Men Justin? Vad är det som har hänt, älskling? varför gråter du?""Jag avskyr mig själv för vad jag gjorde mot Alexa. Hon är så ledsen.""Äh, skitsnack. Hon spelar bara teater för att få till sig uppmärksamhet. Skit i henne. Hon skulle aldrig ha gett sig på dig""Selena, jag tror inte något sånt om henne. Men om ni åker förbi en apple affär så kan du väl svänga in och köpa mig en ny iphone så får du pengar sen när du kommer?""Vad har du gjort? Ja klart jag kan, bara du slutar tjata om den där jävla Alexa. Okej?""Okej, tack. Jag ska sluta. Jag lovar."Bra, jag älskar dig ses senare. Kommer tidigt i morgon bitti. Puss"Du. Jag har glömt att säga en sak.. Jag har råkt boka hotellrum på samma hotell som Alexa och company.. Hoppas att det inte gör något""Nej då, det är lungt. Jag skulle vilja se hur sjukt underbar den där Alexa är. Undra om hon är lika underbar som du sagt till din mamma och ditt crew?""Snälla Selena sluta. Det var bara teater och det vet du om. Fast hon är faktiskt underbar som vän om man lär känna henne rätt.""Det är hon säkert. Men nu måste jag lägga på. Älskar dig, puss hej""Älskar dig också, puss hejdå" jag och Selena avslutade vårat samtal och jag suckade högt. Hur fan kommer det att gå nu?

ALEXAS PERSPEKTIV

Klockan visade nu 06.07. Jag låg och kollade på Chaz och Ryan som sov djupt. De var så fina, två av de absolut bästaste som fanns. Mina bästa vänner. Gårdagen hade vi mest gråtit. Eller tja, jag och Luc hade gråtit. Men vi hade även haft ganska kul. Jag och mina fyra bästa vänner som kom riktigt bra överrens. Vi spelade tvspel och killarna vart sura när jag vann över dom. Mamma var till och med på ett spel. Det var inte tvspel utan det var ett annat spel som jag inte riktigt vet vad det heter. Det var iallafall kul. Vi gick och la oss runt tolv-ett på natten. Då undrar nog vi alla varför jag i helvete gör vaken nu. Men det kan jag inte svara på själv faktiskt. Jag tog upp min dator från nattduksbordet och satte i mitt knä. Jag gick in och tittade på någon skvaller sida bara för att liksom. Fetaste rubriken BIEBERS 'FLICKVÄN' SPRINGER GRÅTANDES FRÅN DERAS HOTELL. Artikeln lyder *Igår förmiddag sågs popsensationen Justin Biebers flickvän springa för livet från hotellet med packade väskor och skorna i handen. Har Bieber dumpat hans förtjust vackra flickvän? eller var allt bara en bluff? Har Bieber gått tillbaka till Selena Gomez? Vi vet inte mycket om det här, vi återkommer om nyheten när det kommit ut varför super vackra Alexa kom springandes och grät. Det behöver ju inte ha med Bieber att göra. Men vi tror det, från källor som stog nära paret låter det som om det är något som inte står rätt till emellan Justin och Alexa* Det ända som var bra med denna artikel var förtjust vackra. Annars var det inte bra alls. Jag tycke bara det var massa blask och tyckte nästan synd om Justin. Men han är en idiot så han ska jag inte bry mig om. Jag beslutade mig för att gå och ta en lång varm dusch. Jag la försiktigt ned datan på nattduksbordet och trippade iväg till mitt badrum. Jag lät pyamasen och underkläderna falla till golvet innan jag hoppade in i duschen. Det var där tårarna kom. För där i duschen insåg jag att det var justin jag älskade jag gjorde det verkligen. Men han var inte värd mina tårar så jag sa till mig själv att han inte var värd det. Det var dags att gå vidare. Jag insåg det nu. Jag rakade benen och tvålade in mig sedan hade jag i shampoo. När det var klart så hade jag i balsam och tvättade ur det innan jag skulle gå ut. De andra kanske också ville ta en snabb dusch så de hade varmvatten. Jag gick ut ur duschen och snurrade runt en handduk runt mig sen en turban på huvudet. Jag låste upp dörren och gick ut från badrummet. Jag smög in i sovrummet där Ryan och Chaz fortfarande sov. Jag kollade på klockan 07.15. Ojdå, jag hade visst tagit en väldigt lång dusch. Jag gick in i min WIC för att sätta på mig underkläder. Jag drog även på mig ett par mjukisbyxor och ett basic linne. När jag stängt dörrarna till min WIC insåg jag hur kallt det var, men jag orkade inte vända så jag tog första bästa tjocktröja som låg framme- Chaz tröja. Jag tog på mig den och gick sedan ner till vardagsrummet och slog på  MTV. Där det var 16 and pregnant. Förut älskade jag det programmet, men är inte lika nu. Mamma tyckte dock att det var bra för mig att kolla på det. För det skulle vara avskräckande så inte jag skulle göra samma misstag. Jag la mig ner med huvudet mot armstödet och fortsatte att titta. Efter ett tag så pep det till i min mobil som låg på vardagsrumms bordet. Jag tog upp mobilen och kollade, på skärmen lyste det Justin jag öppnade medelandet där det stog. *Hej Alexa. Jag vet att du inte kommer att svara på detta sms. Men jag gör iallafall ett försök. Jag vet att jag framstod som världens största player och att jag aldrig skulle hållit på med dig. Jag mår så himla dåligt över vad jag har gjort mot dig och jag vet att man aldrig ska leka med en tjejs känslor. Det var så fel av mig , jag menar. Jag var ju fortfarande kär i Selena då. När och om du kan förlåta mig så kan vi kanske vara vänner? Jag förstår att du vill vänta ett tag. Men när du vill och kan förlåta mig så är det bara att höra av sig, jag väntar på dig. /Justin* Jag valde att svara ett kort och kallt svar. Jag skrev *Om du ska vänta tills jag kan förlåta dig, då jävlar lär du vänta.*SKICKA.

***

"Var inte den här tröjan snygg Ryan?" jag Ryan och Chaz hade åkt mot stan vid 10 då jag väckt dom halv nio av att kasta kuddar på dom. När vi åt frukost så berättade jag om Justins sms och vad jag svarade. De sa att de att de var stolta över mig och skulle inte kunna komma på bättre idé att skriva själva. "Ja, det var den väl""Säg seriöst nu. Vad tycker du om den?""Nja, asså den är väl snygg och så, men inte riktigt min stil om man säger så. Fast den var fin!" jag höll upp en tröja och visade Ryan. Det hade kommit ett antal paparazzis och vissa fans som ville ta bilder med Chaz och Ryan, vilket de mer än gärna ställde upp med. Vi hade shoppat en hel del, eller jag hade. Jag som behövde minst saker köpte mest saker. De hade även köpt en varsinn ny resväska. Fast de skulle hämta ut dom innan vi åkte hem. "Kan vi gå och äta eller något nu? Jag är vrålhungrig!" klagade Chaz. "Ja, jag ska bara betala det här nu sen kan vi gå""Jag måste också betala kom jag på nu" sa Chaz. Ryan hade inte hanldat något på den här affären. Jag och Chaz gick och betalade sedan gick vi ut ur affären. "Vart ska vi äta då? Vi hinner typ bara äta och kanske en affär till innan vi måste hem, ni två måste packa sen kommer Lucia och Soph också. Vi ska åka med min maneger Peter till flygplatsen, mamma och Steve åker i en egen bil dit.""Okej det blir bra. Kan vi äta på subway? Vem är Steve?""Kan vi väl, min tränare" Chaz mumlade ett kort okej och vi gick mot subway.  



När vi beställt och ätit upp frågade jag om det var någon mer affär killarna ville gå in på, svaret vart nej. Vi gick och hämtade deras enorma resväskor och gick mot bilen. "Börjar du bli nervös?" frågade Ryan "Lite grann. Liksom, vi bor på samma hotell som Justin och antagligen Selena""Är det de du är nervös över? Jag syftade mer på VM?""Ja det är det. Jag tror inte att jag kommer kunna hantera mig. Men VM är jag också ganska nervös över faktiskt""Jag förstår dig. Vi är precis lika nervösa över att vi inte kommer att kunna hantera oss. Men vi grejar det tillsammans. Okej? Vi är här med dig hela tiden. Glöm inte det"Jag kommer aldrig att glömma det" jag log mot Ryan i backspegeln och fick ett brett leende tillbaka. Jag hann köra ut ur parkeringshuset och svänga ut på vägen sen började min mobil ringa Soph lyste det på skärmen. "Chaz kan inte du svara? Det är Soph""Visst" svarade Chaz och tog upp telefonen "Ja det är Chaz på Alexas telefon som kör bil hem från gallerian och bad mig svara" sa Chaz när han svarade och man verkligen hörde Sophs härliga skratt i bakrunden. "Alexa, när ungefär är vi hemma?""Om kanske fem minuter" "Vi är hemma om fem minuter" svarade han till Soph "Kan de komma hem till dig för de är färdiga?" jag nickade på huvudet till svar "Ja, det kan ni. Hejdå. Vi ses snart!" sa Chaz och la på. "Dom är trevliga dina kompisar""Ja, de blir ju som man umgås" sa jag och skrattade Chaz och Ryan följde med i skrattet. När vi kom hem så ställde jag bilen i garaget eftersom att den ska jag inte använda på två veckor nu. Vi hoppade ut ur bilen och öppnade bagageluckan för att ta ut våra påsar och killarnas resväskor. När vi tagit ut allt så stängde vi luckan- låste bilen och gick ut från garaget och låste det också. När vi kom in i hallen stog det fem resväskor där nere- Luc, Soph, mammas, Steves, och Peters. Min var uppe på mitt rum så den fick jag nog ta ner själv. "HEMMA!" ropade jag när jag kom innan för dörren "Vi är i vardagsrummet, ta mig dig grabbarna och kom hit!" jag tog med mig Chaz och Ryan ut i vardagsrummet. "Steve, Peter. Det här är Chaz och Ryan, två av mina bästa vänner.""Hej killar! Det är jag som är Steve- Alexas tränare" sa Steve och räckte fram handen Chaz och Ryan hälsade på Steve och log. "Ja, det är jag som är Peter då- Alexas maneger" de hälsade glatt på varandra medans jag hann gå och hälsa på Luc och Soph. "Ska vi börja bege oss mot flygplatsen eller? Kommer vi fram tidigare så är det bara bra, eftersom att vi flyger privatplan så kan vi nog lyfta lite tidigare än planerat" sa Steve och reste sig upp från soffan. "Kan vi åka om sisådär en kvart tjugo minuter? För Chaz och Ryan behöver packa lite snabbt bara.""Självklart. Går ni alla fem upp och packar och hjälps åt så går det ju fortare" vi nickade och gick ut i hallen för att hämta Chaz och Ryans saker sedan gick vi upp på mitt rum. Vi la upp deras resväskor på sängen och de packade upp deras påsar som de handlat idag. "Ska ni ha med allt?""Yesbox" svarade Chaz och Ryan i kör. "Okej, om jag och Luc hjälper Ryan så hjälper Alexa dig Chaz?""Det blir bra" vi satte igång att packa deras saker. Vi hade även satt på musik så vi stog och sjöng med och skrattade. Vi hade verkligen jätte kul. När vi var klara så tog vi ner våra väskor. "Alexa, varför har du två resväskor?""Den stora är mina tränings kläder och boxnings handskar och shorts och sånt bland annat, och den lite mindre är det vanliga kläder" sa jag och log. "Ska vi åka nu?" frågade Lucia Steve mamma och Peter. De nickade och reste sig upp från soffan. När vi alla hade satt på oss skorna och hoppat in i de bilar vi skulle åka i så tar jag upp min telefon och loggade in på twitter. Jag skrev en snabb tweet *On my way to Japan! And guess what? I have the best friends with me* sen kollade jag lite annat och såg även att Justin hade twittrat nästan samma sak.

 

***

 

Framme vid flygplatsen så chekade vi in våra resväskor och gick mot vårat flygplan. Men vi var då tvugna att gå igenom nästan hela flygplatsen för att komma till privatflygplanen. "Vart ska vi gå nu tro?""Hörru Steve, var det inte du som hittade så bra här?" sa mamma och skrattade, vi andra hoppde på och skrattade med henne. Till slut började Steve också att skratta. När vi kommit fram till privatflygplanens del av flygstationen så såg vi väldigt många skrikandes ungar och papparazzis som skrek Där, mellan  paparazzisarna såg jag en honom. Där stog han. Där stog Justin.

_____________________________________________________________________________________________

Förlåtförlåtförlåt för helt värdelös update! Men jag har bara inte haft tid. Vi har verkligen mycket i skolan och betygen går faktiskt före bloggen om jag ska vara ärlig. I helgen har det vart marknad och så, och ikväll är det valborg. Så det är ganska mycket nu, men den 8 maj ska de viktigaste innom skolan vara klart. Så jag tror att jag kanska hinner skriva lite innan de. Men annars ska uppdateringen bli mycket bättre efter de! Jag lovar!

Kommentera gärna vad ni tycker! Vill ha kritik!

pusssss


Kommentarer
Postat av: Juliasomärbäst!

as bra! MER MER MER MER :***<333333

2012-04-30 @ 11:15:41
Postat av: Me+You 'Imma Tell you one time. <3

Fett bra! <3

2012-04-30 @ 13:23:20
Postat av: thilde

mera mera!!♥

2012-04-30 @ 15:09:01
URL: http://thildecherry103.blogspot.com
Postat av: maggie

mermermermermermermermermer!! :D

2012-04-30 @ 23:29:42
Postat av: Emelie

Sjuktbra ;*

2012-05-02 @ 20:21:01
Postat av: Julia

skitbra!

vill du göra länkbyte? i inlägg alltså :)

2012-05-15 @ 23:09:07
URL: http://bieb.blogg.se/
Postat av: Idis

Åh, förstår det! :( älska västkusten!!

2012-05-16 @ 07:03:51
URL: http://idisakerlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0