Chapter two- the big meeting

Efter att vi hade ätit upp frukosten och plockat undan allt så kom mamma ner."Hej Annie,hur är det med dig ?"Frågade Lucia och gick och kramade om mamma efter Lucia var det Sophies tur att ge mamma en lätt kram.
"Vad ville Steve?" frågade jag när kramkalaset var över."Han undrade när han kunde komma. Och om det var okej att han kom hit idag. Jag sa att det var okej," han och Peter skulle komma och äta lunch här, så vi ska prata om Japan då."Okej det blir bra," sa jag och gav mamma en kram påvägen upp på mitt rum. När vi kommit upp på rummet så byter vi om från pyamas. Jag gick in i min WIC och kollade vad jag skulle ha på mig. Jag hade en sida med bara mina boxings kläder och handskar. Jag hade ett par styckna. Jag hade helt klart ett par favoriter- dom rosa. Dom fick jag av pappa i julklapp året innan han dog. Det är fortfarande mina favoriter. Det var även dem jag hade på mig när jag vann förra året. Men detta skulle bli stort. Jag skulle på VM i Japan, jag hade bara kört DM här i USA."Tjejer, kan ni hjälpa mig! Jag vet inte vad jag ska ha på mig?" ropade jag innifrån min WIC och de kom i fullfart in till mig. Dem valde tillsammans och det vart ett par tighta jeans, ett tight svart linne med ett tryck som boxningshandskar runt halsen sedan en mörkgrå kofta till det.

"Tack" svarade jag och log mot dem sedan log dem mot mig och gick ut så jag skulle få byta om ifred. Jag satte på mig kläderna och gick ut till tjejerna. Jag släppte ut mitt bruna självlockiga hår och borstade ut det lite sen fick det vara som det var. Jag lade även på lite smink- mascara och lite rouge. Jag brukar för det mesta inte ha så mycket smink. Utan är mest naturlig.Är ni klara?" Vi kanske kan gå en snabbis på stan. Jag har ju fått min månadspeng igår!"Ja det är vi, kan vi väl". Då kan du visa dom där snygga boxingshortsen som du pratade om! Svarade Soph och log. Jag nickade till svar och vi gick ner. Mamma var i vardagsrummet och kollade på gamla bilder som hon hade tagit på både mig och pappa men även andra bilder."Mamma, vi går ut på stan en snabbis. Vi kommer snart hem!""Okej, det blir jätte bra älskling! ses snart."

Vi tog på oss skorna, jag satte på mig mina svarta converse och vi gick ut och hoppade in i min vita range rover. Jag fick den av Steve mamma och Peter i 16 års present. Så att ingen av dom skulle behöva köra mig till träningarna och skolan hela tiden. Men nu åker jag knappt till träningarna längre, eftersom att vi har skaffat en boxning lokal till mig nere i våran källare. Dit brukar jag gå och slå och sparka lite när jag behöver tid för mig själv. Jag har även alla mina priser där, och lite andra saker som man kan behöva- som en dusch och omklädningsrum. Jag brukar lära Lucia och Sophie några spakar och kickar och sånt. Men Lucia är inte så för det där med boxning, hon och Soph brukar komma och kolla på mina matcher, dem är som min maskot och peppar mig alltid. Det är de som jag älskar med mina vänner. Dom finns alltid där för att stötta mig. Oavsett vad som än händer. "Ska vi parkera i parkeringshuset eller på en vanligparkering?" frågade jag när vi nästan var framme."Parkeringshuset, det ligger ju i gallerian och där ligger även dom flesta affärer som vi ska gå till" svarade Lucia."Okej, då tar vi parkeringshuset" sa jag och skrattade lite mednas jag svängde höger och in i parkeringshuset. När vi parkerat bilen och gått ut ur bilen och var på väg att gå mot hissen stoppade Lucia oss."Kan inte jag få ta en bild på er och lägga ut på twitter?" "Får du väl" "Åh vilken fin! Den ska jag ha som bakrunds bild. Hon visade oss och vi skrattade lite."Hon la sedan ut den på twitter.

 


Go for some shopping whit my besties @Alexaaa and @Sophietheone <3

Vi gick till hissen som redan var på våran våning och hoppade in för att sedan åka ner. När vi klivit ur hissen så gick vi mot affärerna."Ska jag visa er de dära boxnings sakerna som jag pratade om?" frågade jag och de nickade och log. Vi gick in på sport affären och gick mot boxningsavdelningen. "Här är dom!" Sa jag och visade ett par zebrafärgade boxningshandskar med matchande shorts. "GUD VILKA SNYGGA!" Sa Lucia och Sophie i mun på varandra. "Ja, jag gillar dom! Och inte allt för dyra heller" "Du borde lätt köpa dom Alexa! Det är värt det och de vet du om! Efter som att boxnining är ditt liv, så spelar det inte så stor roll hur mycket dom kostar. Eftersom att du brinner för det du gör och du vet att du kommer få användning för dom i Japan." Det Lucia sa var ganska kloka ord. Den tjejen var väldigt "tjejig" men även väldigt smart. "Men, jag kan ju inte ha med mig alla boxningshandskar! Och jag kommer få ångest över vilka jag ska ta med mig." sa jag och tvekade för en sekund "Då hjälper vi dig med att välja vilka du ska ha med dig! Köp dom nu Alex, det är värt det!" "Jag köpter dom!" Sa jag medans jag gick mot kassan för att betala. "Du vet att det är 50% rabatt på dom här sakerna va?" Frågade kassörskan "Va, nej det visste jag inte! Då vart det billigare ändå! Gud vad bra, jag kanske kan spara lite pengar till Japan nu." Tjejen i kassan log mot mig och jag betalade.
"Kan vi inte sätta oss ner nu? Jag har såååå ont i mina fötter!" Klagade Lucia dramatiskt. Men vi hade faktiskt shoppat en heldel. Så jag förstår henne. "Skyll dig själv om du väljer att gå med högklackat, fast du har rätt vi har gått ganska mycket, ska vi bege oss hemmåt? Jag vill gärna vara i tid på mitt egna möte. Men ni kan också vara med om ni vill! På mötet asså!" "Det förstår jag att du vill. Kan vi väl, vi har ändå inget annat att göra!" Vi gick mot hissen och åkte upp till bilen. Vi kastade in påsarna i bagageluckan och hoppade in i bilen för att ratta hemmåt. När vi kommit en bit så börjar Justin Bieber Spelas på radion. Ingen av mig och Sopihe hann ens reagera "OMG OMG OMG!! DET ÄR JUSTIN BIEBER FÖR FAN!! HÖJ VOLYMEN ALEXA!!! MEN HÖJ DÅ!!" Skrek Lucia och blev helt jäkla hyper, hon var verkligen hyperaktiv nu "Men Lucia, nu får du lugna ner dig. Det är en helt vanlig kille bara. Som kanske är typ världskänd. Men ändå, han är 17 år Lucia" Soph började bli ganska trött på Lucias tjat om honom. Men jag tyckte ju att han var helt okej, så jag gjorde som lucia sa-jag höjde volymen. Jag och Lucia började sjunga med i låten never say never. Vi fjantade oss och skrattade medans Soph satt och begravde hennes ansikte i hennes händer "Skäms du över oss?" "Ja det gör jag, ni är jätte pinsamma!" "Men ge dig Soph, vi är i en bil. Det är bara du som tror att hela USA ser oss! Vi är i en bil, ingen ser oss utom du!" "Men ni är ändå pinsamma!" Svarade hon och skrattade med huvudet i hennes händer. "Tur att vi snart är hemma då" Svarade jag och fortsatte sedan att sjunga. När vi var hemma så stog Steves bil redan hemma på gården. Så jag anade att han och Peter redan va hemma.

"HEMMA!" Ropade jag och stängde dörren efter oss. Vi gick in i köket där mamma Peter och Steve satt och pratade "Oj, har du köpt hela varuhuset eller?" frågde Peter när vi kom in i köket "Nej, men jag har köpt nya shorts och handskar!""Åh vad bra! Du har ju inte bara 100 stycken! Får se?" Jag himlade med ögonen och letade fram rätt påse jag tog fram påsen och sedan höll jag upp shorsen och handskarna. "Tog du dom dyraste i hela affären eller?" "Nej, de billigaste faktiskt" De kollade konstigt på mig som om att jag ljög men det gjorde jag faktistk inte "Det är sant, hon köpte faktiskt de biligaste! Och snyggaste, eller hur Lucia?" Sophie kollade mot Lucia som nickade på huvudet "ja, vilket kap! Ska ni gå upp med era påsar och komma ner och fika och prata lite om Japan?""Visst" Svarade Lucia åt oss och vi sprang upp för trappan.
"Så, om jag har fattat det rätt så ska jag till Japan två veckor efter höstlovet?""Du har fattat helt rätt! Vi ska stanna i två veckor.""TVÅ VECKOR!?" "Vill du bli väldsmästare eller inte?""Det är klart jag vill bli det, men jag kommer att sakna dom här två på tok för mycket" Svarade jag och pekade mot Luc och Soph. "Det är klart att du ska åka till Japan, vi klarar oss. Vi kan snacka på skype, skicka vykort allt! Åk och vinn den där skiten!" Nu var det Lucia som för första gången på länge sa något. "Ja, det är ett alternativ. Det kan ni ju göra i en vecka. Ni får åka med till Japan första veckan! Jag har pratat med era föräldrar under tiden ni var på stan, och det är helt okej!" Vi kollade häpet på mamma som satt och smålog mot oss "MAMMA DU ÄR BÄST!!" Luc och Soph satt fortfarande och var lika häpna, så jag var tvungen att göra klartecken att det var sant. "TJEJER!!! Vi ska till Japan!!!!! Fattar ni? Japan!" Vi var riktigt glada alla tre över den glada och stora nyheten. Vi fortsatte att prata lite till sedan var tjejerna tvugna att bege sig hemmåt. "hejdå tjejer, vi ses på måndag i skolan! Sen är det bara 4 veckor kvar!" Sa jag medans jag kramade om dom båda två och sedan stängde dörren bakom dem. Jag gick upp på mitt rum och hämtade en skiva. Det fick bli Justin Bieber- My world 2.0. Den hade jag fått av Lucia och Soph i 16 års present på skoj. Men skivan är helt okej faktiskt. Den jag gillar mest är down to earh. Kanske för att den får mig att tänka på pappa. Den låten kommer verkligen från hans hjärta, och går rakt in i de flesta hjärtan. Den är liksom, speciell för mig och säkert massa andra också. Men det är en av mina favorit låtar. Jag tog med mig mitt USB minne med massa andra bra push låtar och gick sedan ner i källaren. "Mamma jag är nere i träningsrummet om det är något!""Okej!". Jag gick ner och in i omklädningsrummet för att byta om och sedan ställa mig på mattan och boxas lite mot påsen. Jag satte in mitt USB minne i sterion och första låten blev more-Usher Jag satte på mig mina handskar och hoppade upp på mattan. Där stog jag och stog och sparkade så mycket jag orkade.
"Bra spark där Alex, om du tänker träna så här mycket fram tills VM så vinner du lätt!" "Vad gör du här nere?" Steve gick och sänkte musiken. "Jag tänkte kolla på min enormt duktiga elev. Hur så?" "Hur länge har du stått där och tittat?" " Jag kom för kanske 40 minuter sedan. Jag tycker om att kolla när du boxas och det  vet du Alexa." Jag gick av mattan för att dricka lite vatten. Vi pratade en stund till. Sedan bestämde vi oss för att jag skulle hoppa in i duschen och frächa upp mig så skulle vi åka till någon resturang och fira att jag kom med i VM. När jag hoppat ut ur duschen så sprang jag upp på mitt rum, och in i min WIC. det fick bli en beigevit ganska kort klänning och ett par beiga högklackat, jag brukade inte ha det. Men jag kan faktiskt gå med såna. Fast alla inte tror det om mig. Eftersom att vi bor där vi bor så är det nästan sommar året runt. Det är iallafall väldigt sällan det kommer snö hit. Så fast det var septemer så var det väldigt varmt. Därför behövde jag inga leggings eller strumpbyxor till det. Jag blåste håret så det vart mina naturliga lockar. precis när jag skulle sminka mig lite lätt plingade det till i min telefon och jag sprang fram till min blackberry som låg på bordet brevid sängen och ladddade. * Hej Alexa! Hörde att du kanske skulle komma hem till Arizona under höstlovet? Har du lust att träffa mig? Svara gärna:) Saknar dig! Hälsa Annie också. Jag var och satte nya blommor och tände ett nytt ljus på graven idag, ställde även dit ett foto på dig mig och Simon, tänk vad tiden går fort. Redan tre år. Styrke kram till dig och Annie!/Sarah* Jag små log lite för mig själv, hon mormor och morfar var dom som tog hand om pappas grav när vi flyttade.  Hon hade iallafall inte glömt mig, eller pappa. Jag svarade ett snabbt svar *Hej Sarah! Ja det ska vi , klart vi kan träffas :)vad bra att höra! Hälsa pappa från mig. Puss/Alexa* Jag sminkade mig lite till sedan var jag klar. Precis när jag var klar så plingade det på dörren. Jag sprang ner för trappan och ut i hallen där stog mamma Steve och Peter och pratade. "Hej raring, vad fin du är!" Sa mamma och kramade om mig. "Jag skulle hälsa från Sarah, hon hade vart vid pappas grav idag och fixat nya blommor och ett nytt ljus. Hon hade också satt dit en bild på mig henne och pappa." Mamma log mot mig som svar. Vi gick ut och hoppade in i Steves bil för att åka mot resturangen där han redan hade bokat bord. När vi vart visade vad vi skulle sitta så fick vi lite champange, och sevetrisen hällde upp åt alla "Öhm, jag får ju inte dricka detta, det är ju alkohol!""Idag får du, för du är värd det!" Jag vände huvudet mot mamma för att skulle kolla så att det var okej att jag drack, och hon nickade tillbaka och log. När servetrisen gått så slog Steve en gaffel eller något liknande i hans glas och ställde sig upp och började harkla sig lite "Öhm, om jag skulle kunna få allas uppmärksamhet, så tycker jag att vi ska utbringa en skål för en tjej som kämpar varje dag för att gå vidare från hennes pappas död för tre år sedan. Men, denna tjej med namnet Alexa har även gått till boxnings VM i japan. Så en skål för dig Alexa!!" Jag satt med huvudet i händerna och skrattade det var verkligen pinsamt, jag skämms sällan. Men just nu var ett väldigt bra tillfälle att skämmas. Det var förvånatsvärt många som ställde sig upp och skålade och hurrade för mig. Men det var fortfarande pinsamt, när han satte sig ner igen så var jag tvungen att fråga vad han höll på med, "Varför gör du såhär mot mig??""Därför att alla förtjänar att veta att dom sitter i samma resturang med världens starkaste tjej! Både fysiskit och psysiskt!" Jag log mot Steve som svar och maten kom ut. När vi setat och ätit ett tag kom en liten tjej fram till mig "kan jag få din autograf?"

____________________________________________________________________________________________

Förlåt för jätte dålig uppdatering:( men jag har ett liv utöver detta också. nästa vecka har vi tre prov. och sedan två inlämningar. Så jag har någonting varenda dag nästa vecka, jag måste även få umgås med mina vänner. Men jag skriver så mycket jag hinner! Tro mig, det gör jag. Varenda liten minut som blir över skriver jag här på. Puss på er ! Kommentera nu :)

 


Kommentarer
Postat av: Maggie

hur kan du skriva så bra noveller? :o<3

2012-01-27 @ 13:16:41
Postat av: anonym

jävlar ! du är sjukt duktigt :)

2012-01-27 @ 13:17:26
Postat av: juliasomärkung

bäst! :*

2012-01-28 @ 13:39:42
Postat av: bieberways-novell blogg

skit bra! besök gärna vår novell blogg:)

2012-01-28 @ 17:50:53
URL: http://bieberways.blogg.se/
Postat av: anna

Asså sjukt bra , du borde bli författare när du blir stor kram anna <3:9

2012-01-29 @ 00:25:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0