chapter fourteen- She don't like when i am with you, or talk to you

Jag skulle inte tävla förens klockan halv elva. Men jag ville ändå gå och lägga mig i tid. "Godnatt, vi ses i morgon nere vid lobbyn halv tio." sa Steve när vi hade kommit upp till våran våning och skulle gå till våra rum. Vi sa godnatt till de andra och gick in på vårat rum. Jag gick och tvättade bort mitt smink och borstade tänderna. "Aye, Alexa du fick ett sms från Justin" ropade Ryan. Jag gick till min mobil och öppnade medeladet. *Alexa, vi behöver prata, det är viktigt. Snälla, kan vi träffas. Nu?*
__________________________________________________________________________

*Nej* svarade jag bara tillbaka. Jag fick snabbt ett svar om att de handlade om Selena. Jag gissade på att jag var rätt nyfiken så förvånatsvärt svarade jag tillslut okej. "Jag går ner och träffar Justin. Han ville träffa mig, det var tydligen super viktigt. Kommer tillbaka om max en timme!""Okej, var rädd om dig. Vi är nog vakna" sa Chaz. Jag gav honom en lätt kram innan jag gick. När jag kom ner till lobbyn så satt Justin redan där och kollade ner på mobilen. Jag gick och satte mig ner brevid honom på soffan. Han märkte nog att jag kom för han kollade upp från sin telefon. Jag se att han var så nära på att börja gråta. "Hur är det Justin? Varför gråter du?" jag hade tänkt att vara mer svår än så. Men att se honom gråta gjorde så himla ont i mig. Jag vet inte varför. Men de kändes inge bra. "Kan vi sätta oss ute?" sa han bara och jag nickade till svar. Vi satte oss på samma bänk där vi satt tidigare idag. "Justin...?""Okej, Selena gillar inte att jag pratar om dig. Hon blir arg så fort jag nämner ditt namn. Jag sa ju till dig förut att jag fortfarande var kär i henne. Tja, jag är ju fortfarande kär, men jag vet inte om jag är lika kär i henne längre. Det gör ont i mig att inte kunna få prata om dig i hennes närhet." han tog en paus och torkade bort tårarna som hade blivit fler och fler på hans kind.


Visst, han hade krossat mitt hjärta. Men att se honom såhär, de gjort verkligen ont. "Såja Justin. Det kommer att bli bra.""Nej, jag förstår inte att du fortfarande vill prata med mig.""Egentligen så vill jag inte de, men jag gör det ändå""Jag förstår dig.""Justin, nått mer måste det vara, säg precis allt nu" han började prata, och ibland la jag in en lätt nickning eller ett "okej" eller "aha". Han tog pauser och andades och torkade bort tårarna. Jag förstog att han var så ledsen, men varför ville han prata med just mig? ".... Alexa, jag vill att du ska veta att jag fortfarnde älskar dig och du har en stor betydelse i mitt liv, jag förstår om du inte älskar mig och så. Men jag ville bara att du skulle veta de" avslutade han och torkade bort ytterligen några tårar. Nu hade även tårar bildats i mina ögon. Självklart älskade jag honom fortfarande fast det han har gjort, liksom. Hur ska man inte kunna älska honom? "Justin, det är klart att jag älskar dig. Det har jag alltid gjort. Vännen då" jag kramade om honom försikitgt och drog med ena handen över hans rygg. När vi satt där under all tystnad så hördes vi hur hotelldörren öppnades "JUSTIN...??" sa en förvånad röst som tillhörde Selena.

***

"ALEXA DAGS ATT VAKNA NUUUUU!" ropade Lucia och Chaz i kör och kastade kuddar på mig"Ja, jag ska. Ta det lungt" svarade jag trött och gäspade. Gårkvällen slutade nästan med bråk mellan mig och Selena. En sak är säker- vi gillar verkligen inte varandra. Sån bitch som hon är, fattar inte att Justin kan vara tillsammans med henne. Aja, inte mina bekymmer. Eller är det de? Jag tänkte inte mer på det, utan nu gick jag upp ur sängen och satte på mig ett par shorts och en magtröja. "Är ni klara så går vi och käkar lite frukost?" sa jag till de andra"Yes, det är dig vi väntat på" svarade Ryan och slog mig lite lätt i armen. "Dåså Alexa, är du nervös inför första matchen?""Nej varför skulle jag vara det för? Jag har liksom er med mig" sa jag och log när vi gick mot hissen. Jag tog upp min mobil och hade fått två sms ett från Justin och ett från Keela. Jag öppnade först Justins där de stog *Tack för igår. Det var till stor hjälp. Tack* jag svarade inte på det utan öppnade Keelas sms *Hej Alexa! Lycka till inför första matchen, jag vet att du vinner det här lätt! Hälsa de andra! Det är tomt här i skolan utan er :( Hoppas att ni har det bra, glöm inte vykort! kram:)* jag klickade snabbt in ett svar *Hej sötis! tack så mycket, de hälsar tillbaka! Åh, vi kommer hem om ca två veckor! Jag ska köpa vykort jag lovar ! Kram!:)* vi gick mot matsalen för att få i oss lite frukost. När vi kom in i salen var det ganska mycket folk. Bland alla där inne så såg vi mamma Steve och Peter. De verkade se oss för de vinkade och log mot oss. "Verkar som att de tog ett stort bord till oss." sa Soph, vi gick dit och satte oss vid bordet. "Godmorgon ungdomar. Sovit gott?" sa mamma och log brett. "Japp, i dessa sköna sängar kan man inte sova skönare. Vi går och tar lite frukost""Gör så ni" vi gick och tog frukost. Det var hur mycket som hellst att välja på. Men jag tog rostmackor med ost och ett stort glas med färsk apelsin juice. Det var riktigt gott. Vi åt frukost i säkert en halvtimme. "Nå, är ni klara? Vi skulle behöva åka om ca en kvart. Jag har fixat en bil till oss så vi for skjuts till arenan" sa Steve. Han var riktigt rolig, men skötte samtidigt sitt jobb. "Japp. Vi är klara." sa vi och gick ut från matsalen.

***
Vi var framme vid arenan och jag hade precis tränat lite innan jag skulle upp på mattan. Matchen innan höll på att ta slut och närverna kom sakta men säkert krypandes. Jag stog och väntade på att få gå upp. Peter stog och pratade med mig och Steve peppade mig. Mamma Chaz, Ryan, Sophie och Lucia stog mest och var tysta. Matchen tog slut och jag kännde hur nervös jag blev. "Nästa match, Alexa Stewarts och Amelia Simpson" "LYCKA TILL ALEXA!" hörde jag min familj och vänner skrika. Jag gick upp på mattan och hängde av mig "kappan" och gick fram till mitten  av mattan. Matchen började och det var ganska mycket fart, jag var tvungen att erkänna att Amelia var riktigt bra! Jag kollade lite snabbt åt höger där Justin stog. Han hade på sig luva kepa och solglasögon. Han stog där själv, utan Selena. Han ville säkert inte väcka uppmärksamhet. Men inom kort så skulle han bli upptäckt och alla skulle va på honom istället för matcherna. Det störde jag mig på. Jag slutade tänka på det och fokuserade på matchen. Jag fick in ett bra slag sen en perfekt kick. Med de vann jag, publiken jublade och skrek mitt namn. Jag tog på mig "kappan" och gick av mattan. Där nere möttes jag av massa kramar från mitt crew. Jag märkte inte att Justin hade gått dit förens han drog in mig i en kram och jag kännde hans doft, så som bara Justin kan lukta. Jag saknade det lite. "Grattis Alexa, du var jätte duktig" sa han mot mitt hår "Tack, men jag måste gå och duscha och byta om, hejdå" sa jag och log och gick mot omklädningsrummet med mina närmasta i hälarna. "Va duktig du va. Så stolt över att kalla dig min bästa vän" sa Luc och kramade mig när vi kommit in till omklädningsrummet. Jag gav henne en kram tillbaka "Jag måste verkligen ta en snabb dusch när vi kommer hem." sa jag medans jag bytte kläder lite snabbt. Jag var klar och vi gick tillbaka ut i själva arenan där det var en ny match. Jag hade ingen ork till att stanna då jag hade min andra match tidigt i morgonbitti, vann jag den skulle jag få ha 3 matcher då. De andra väntade utanför. Jag fick en stor bamsekram av Ryan och Chaz. "Det där trodde man inte när man ser dig" sa de och skrattade. Framme vid hotellet så gick vi direkt upp till våra rum. Klockan var inte så mycket så vi hade planerat att gå ut lite på stan.  Jag hoppade direkt in i duschen och tog en lång och behövlig dusch, rakade benen och hade inpackning och sånt. När jag kom ut så låg Ryan och Chaz i den stora sängen "Finns de varmvatten kvar nu då?" sa Ryan. "Vet inte, pröva" sa jag och log. Jag gick till mitt rum och skulle klä på mig för att gå och sätta mig på balkongen med Chaz Soph och Luc. De skulle nog också duscha. Precis när jag skulle gå och sätta mig på balkongen så knackade det på dörren "Jag öppnar!" ropade jag och sprang mot dörren. Jag hade förväntat mig att det skulle vara mamma Steve eller Peter. När jag öppnade dörren blev jag mållös. Till slut fick jag ur mig ett ord "Selena..?"
_________________________________________________________________________________

Såå! inte så jätte långt kapitel. Men ett kapitel iallafall!
Kommentera!
ni är bäst och jag älskar er.
puss

Kommentarer
Postat av: Maggie

ASSSS BRAAA!!!

MERAAAaA!!! :*

2012-06-01 @ 06:54:59
Postat av: Me+You 'Imma Tell you one time. <3

Jättebra! <3

2012-06-01 @ 13:48:35
Postat av: Julia

jättebra!

2012-06-02 @ 18:54:04
URL: http://bieb.blogg.se/
Postat av: Emelie

Skitbraa!! :)

2012-06-04 @ 17:25:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0